MLC Jobs for Local employment at Japan Bases

  • Post
    jbadmin
    Keymaster
    none

    MLC / IHA / HPT Jobs
    現MLC/IHA従業員の方へ

    電子応募書類提出方法に関する重要なお知らせ

    横須賀基地空席広報 へのご応募は、現MLC/IHA従業員(内部求職者)に限り、Eメールでのe-Application(電子応募)のみでの受付となります。(空席広報上で特段の指定がある場合をのぞく。)ご応募の際は、個々の空席広報の指示に従い、Eメールに電子ファイルを添付したe-Application形式でコンピューターもしくはスマートフォンからご提出ください。

    e-Applidation提出にあたり、以下の指示通りにご応募頂けない場合、応募書類は無効となり、選考対象となりませんのでご注意下さい。

    · 添付ファイルは、一空席広報への応募募集につきひとつのメールにまとめて空席広報中に記載されるe-Application提出先メールアドレスに送付。 ひとつのメールで複数の空席広報に応募された場合、そのメールに示された全ての応募が無効となります。

    · メールのサブジェクトライン(件名欄)には全角を使用せず、空席広報番号を記載し、募集締切日(深夜24時)までにHROに着信されるように送信してください。

    · PDF, EXCEL (Microsoft Excel で作成した拡張子 “.xlsx” のExcelファイルのみ有効), WORD形式のみ有効。 JPEGなど、他のファイル形式を含む応募は無効となります。

    · 添付ファイル数は3ファイルまで。各種証明書などは一つのファイルにまとめるなどして3ファイル以内に収めて下さい。

    · 添付ファイルの合計サイズは5MB(メガバイト)まで。 添付ファイルは、制限サイズ内で、なおかつ「判読可能」な解像度でなければ無効となります。

    · ファイルはZip File等に圧縮せずに送信してください。必要書類を添付しないでURL参照とするなど、ウェブサイトから情報をダウンロードする形式は無効となります。

    · 同一募集に対し「複数回応募」された場合は、締切内に届いた中で一番最後のメールを有効受付とします。

    · 提出書類の差し替え、追加をご希望の際は、全ての書類を再送信してください。

    応募書類ダウンロードはこちらから:
    https://www.cnic.navy.mil/regions/cnrj/om/human_resources/MLC_IHA_HPT_Jobs/JN_Forms.html

    E-applicationの受領確認返信メールは3業務日以内に発信されます。 受領確認に関するご質問、及びIT, OAの技術的なご質問にはお答えしておりません。 選考の状況につきましてのご質問にも返答致しかねます。 

    その他の一般的なご質問につきましては HRO-Help@fe.navy.mil までお問い合わせ下さい。

    現従業員ではない外部求職者からのご応募は、引き続きLMO横須賀支部 (電話 046-828-6959) への「紙」の応募書類一式の提出でお願い致します。 その際には郵便切手を貼付した返信用封筒も必要になります。

    Notice for All Current MLC/IHA Employees

    Important Notice on Digital Job Application Submission

    Job applications for Yokosuka Vacancy Announcements (VAs) from current MLC/IHA employees (internal applicants) will be only accepted digitally in e-Application by e-mail, except otherwise specified on the VA. Please be sure to follow instructions provided on each VA and submit all application documentations in digital file attachment(s) to e-mail (e-Application style) through computer or smartphone.

    Only those e-Applications following the instructions provided below will be accepted or considered.

    Only one e-Application per VA will be submitted to an e-mail address provided in the VA as e-Application submission point. Submission of one e-mail for multiple VAs will be considered as invalid application for all the VAs applied by the e-mail
    Enter vacancy announcement (VA) number in the “subject line” (title) of the e-mail, and submit e-Application to reach the e-mail address specified in the VA by 2400 (midnight) of the VA closing date.
    Only PDF, Excel (only those Excel files created by Microsoft Excel with extension, “.xlsx” are acceptable), Word files are accepted. E-Application containing other file types, such as JPEG will not be accepted.
    Limit Number of file attachments to up to 3 files. Ensure that certificate, etc. files are combined in one file, for example, to meet the 3 file attachment limitation.
    Limit Size of file attachments to within 5MB in total. Ensure that e-Application files are in the resolution so they are readable. Unreadable attachments are considered as invalid documents.
    Do not zip (compress) the files. Applications referring to URL or requiring information to be downloaded from web site(s) is not accepted and will be considered as invalid application.
    If you submit more than one e-mail to apply for one VA, only the most recent submission before the closing date will be accepted.
    If you wish to replace or submit additional document(s), resubmit your e-Application with all file attachments in a new email.

    Job application forms are download from: https://www.cnic.navy.mil/regions/cnrj/om/human_resources/MLC_IHA_HPT_Jobs/JN_Forms.html

    Receipt confirmation for e-Application will be sent within 3 working days. No response will be provided to inquiries regarding receipt of your e-application, IT, OA technical questions, or selection status. General questions are accepted at HRO-Help@fe.navy.mil e-mail address.

    Off base (external) applicants must submit all required documents in hard copy and 12cm x 23.5cm Envelope showing Applicant’s Zip Code, Address, Name with an appropriate postage stamp to Yokosuka Branch of LMO/IAA, phone 046-828-6959.

  • You must be logged in to reply to this topic.